Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789024416363 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Met humor kunnen hulpverleners veel bereiken in de begeleiding van verstandelijk gehandicapte cliënten met gedragsproblemen. Humor kan gedragsproblemen helpen voorkomen en vastgelopen begeleidingssituaties doorbreken. Hoe is humor toe te passen? Mieke Janssens reikt in haar boek de humorvolle benaderingswijze aan.Bij de humorvolle benaderingswijze anticiperen hulpverleners op het functioneringsniveau en de interesse van cliënten. Hulpverleners stemmen hun humor als het ware af op cliënten. Door een juiste afstemming kan humor bij uitstek een werkbare methode in de omgang met verstandelijk gehandicapten zijn. De grapjes en technieken zijn duidelijk en nodigen uit tot reactie.Het boek begint met definities van humor en theorieën over humor. Vervolgens is te lezen hoe humorvolle interventies aansluiten op het niveau van cliënten. Er is aandacht voor probleemgedrag en het effect van humor. Daarna zijn humorvolle interventies te lezen die hulpverleners in de praktijk kunnen gebruiken. Voorbeelden van interventies zijn: overdrijven, zingen, fluisteren en absurde oplossingen aandragen.Het boek is geschreven voor studenten hbo (SPH), maar het is ook interessant voor begeleiders en overige hulpverleners van verstandelijk gehandicapten.