Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789046811986 |
Scherpe analyse van een groot maatschappelijk vraagstuk De jongste generatie is opgevoed in vrijheid en voorspoed. Ze leeft intens, gefascineerd door uiterlijk, kicks, status en netwerken. Veel jongeren treden de toekomst met vertrouwen tegemoet en wenden hun vitaliteit op een positieve manier aan. Maar daarnaast zijn de schadelijke gevolgen van een collectieve onverantwoordelijkheid zichtbaar: obesitas, alcoholmisbruik, schooluitval, schulden en publieke agressie. Een leger hulpverleners krijgt deze problemen maar niet onder controle. Sinds de omarming van het forever young-ideaal door volwassenen, rust er een taboe op opvoeden met gezag. Het belang van zelfbeheersing en het nemen van verantwoordelijkheid wordt gebrekkig op jongeren overgedragen. De grenzeloze generatie is een analyse van de resultaten van 25 jaar waarden- en opinieonderzoek van bureau Motivaction. Prominente opiniemakers en deskundigen, onder wie Gabriël van den Brink, Theodore Dalrymple, Martine Delfos, Jan Derksen, Peter Giesen, Charles Groenhuijsen, Sywert van Lienden, Herman Wijffels, Pieter Winsemius en Micha de Winter, reageren op de inzichten van de auteurs en geven hun visie op dit hoogst actuele thema. De grenzeloze generatie maakt een urgent en complex vraagstuk inzichtelijk en beoogt met praktische oplossingen steun te bieden aan ouders, leerkrachten en beleidsmakers, die zorgdragen voor de toekomst van onze jeugd. Frits Spangenberg is sociaal wetenschapper en oprichter van Motivaction International, dat sinds 1984 toonaangevend opinie-, beleids- en marktonderzoek verricht. In 1997 introduceerde Motivaction in Nederland het waarden- en leefstijlonderzoek Mentality. Martijn Lampert studeerde Vrijetijdwetenschappen en is gespecialiseerd in onderzoek naar leefstijlen en maatschappelijke verandering. Lampert is bij Motivaction verantwoordelijk voor het Mentality-onderzoek. Hij publiceert regelmatig over maatschappelijke trends.